BREEAM-NL In-Use Woningen V6.0.0
Bevindt de asset zich op loopafstand van een openbaar vervoerverbinding met een regelmatige dienstregeling?
Punten |
Antwoordopties |
0
|
A. Vraag niet beantwoord |
1
|
B. OV-verbinding op meer dan 1 kilometer afstand van de woning met een frequentie van elke 30 minuten tijdens spitsuren. |
2
|
C. OV-verbinding op meer dan 1 kilometer afstand van de woning met een frequentie van elke 15 minuten tijdens spitsuren. |
3
|
D. OV-verbinding binnen 1 kilometer afstand van de woning met een frequentie van elke 30 minuten tijdens spitsuren. |
4
|
E. OV-verbinding binnen 500 meter afstand van de woning met een frequentie van elke 30 minuten tijdens spitsuren. |
6
|
F. OV-verbinding binnen 1 kilometer afstand van de woning met een frequentie van elke 15 minuten tijdens spitsuren. |
8
|
G. OV-verbinding binnen 500 meter afstand van de woning met een frequentie van elke 15 minuten tijdens spitsuren. |
0
|
H. Er zijn geen OV-verbindingen aanwezig die aan de bovenstaande criteria voldoen. |
#
|
Criteria
|
Toepasbaar op antwoord
|
-
|
De afstand moet worden gemeten via een veilige looproute en niet in een rechte lijn.
|
B - G
|
-
|
OV-diensten die rijden vanuit meerdere halten binnen het bereik van het gebouw, bijvoorbeeld twee aparte halten die worden aangedaan door één dienst, mogen slechts eenmaal worden meegenomen. Verschillende ov-diensten vanuit één of meerdere halten binnen het bereik van het gebouw moeten apart worden meegomen.
|
B - G
|
Criteria
|
Vereisten bewijsvoering
|
-
|
De hieronder genoemde bewijsvoering is niet uitputtend. Ga naar paragraaf 4.4 'Robuustheid van bewijsmateriaal' voor typen bewijsmateriaal die kunnen worden toegepast om aan te tonen dat aan de credit eisen wordt voldaan.
|
1
|
Kaart waarop de afstand en route naar de OV-verbinding(en) wordt aangegeven.
|
1
|
Fotografisch bewijsmateriaal van het openbaarvervoernetwerk en veilige looproute(s).
|
2
|
Dienstregeling van de betreffende OV-verbinding(en).
|
OV-knooppunt:
Een knooppunt van één of meerdere mobiliteiten (bus, tram, metro, trein) dat aansluiting geeft tot hetzij een stadscentrum, een lokaal en regionaal openbaarvervoernetwerk of basisvoorziening (zoals bijvoorbeeld een dokterspraktijk of een school).
Spitsuren:
De tijden waarop een bewoner naar en van werk reist (06:30 – 9:00 en 16:00 – 18:30).
Veilige looproute:
Een veilige looproute loopt via voetpaden die van overig verkeer gescheiden zijn en veilige oversteekplaatsen.
Toelichting op de definities
Indien er een praktijksituatie is die afwijkt van de definities zoals omschreven in de credits TRA 01 tot en met TRA 04, dient de Assessor te beoordelen of de werkelijke situatie voldoet aan de intentie van de credit, de gekozen antwoordopties en bijbehorende criteria.
Datum van publicatie:
26 april 2022