Het volgende toont aan dat aan de criteria wordt voldaan:
1.1
Het aantal parkeerplaatsen op de locatie is niet hoger dan de gemeentelijke parkeernorm voor de locatie.
Of:
1.2
Het gemeentelijke parkeerbeleid op de locatie is aantoonbaar voor deze locatie gericht op het verminderen van het autogebruik.
Of:
1.3
Er is betaald parkeren ingevoerd op de locatie.
2.1
Voor de locatie is in de ontwerpfase een vervoersplan ontwikkeld dat alle vormen van transport omvat die relevant zijn voor het gebouwtype en de gebruikers/bezoekers.
2.2
Het vervoersplan omvat een analyse van de specifieke locatie waarin in ieder geval zijn opgenomen:
- Een analyse van transportpatronen van huidige (bij renovatie) of toekomstige gebruikers.
- Een analyse van bestaande ov-voorzieningen.
- Een analyse van infrastructuur en faciliteiten voor voetgangers en fietsers in de omgeving.
2.3
Het vervoersplan omvat een pakket van maatregelen gericht op het beheren en beheersen van het woon-werkverkeer en het zakelijk verkeer van en naar de locatie met als doel autokilometers terug te dringen en de bereikbaarheid van het gebied te handhaven of te verbeteren. De maatregelen zijn gericht op de volgende aspecten:
- Het voorkomen van vervoer (bijv. door opname in het ontwerp van flexplekken voor telewerkers).
- Het voorkomen van autogebruik (bijv. door goede voorzieningen voor fietsers en voetgangers, onderhandeling over verbeterd aanbod van ov, afleverservices of carpoolinformatievoorzieningen in publieke ruimten).
- Het verbeteren van het vervoermiddel (bijv. laadpunten voor elektrische auto’s, tankstation met alternatieve brandstoffen).
- Het verbeteren van het gebruik van vervoermiddelen (bijv. voorkeursparkeerplaatsen voor carpoolers).
2.4
Het vervoersplan omvat een plan van aanpak met daarin:
- Een indeling naar maatregelen per vervoerwijze en alternatieven.
- Een uitvoeringsprogramma met fasering en planning van maatregelen.
- Kosten en baten.
- Randvoorwaarden en afspraken.