Het volgende toont aan dat aan de criteria wordt voldaan:
1.1
Het aantal stallingplaatsen (minimaal twee) voor fietsen is afhankelijk van het aantal gebouwgebruikers en is vastgesteld volgens de aanwijzingen bij Aanvullingen op de criteria-eisen.
1.2
Er is een mogelijkheid om zowel het wiel als het frame van de fiets aan een geborgd object te bevestigen met een slot (bijvoorbeeld: een stoeptegel met gleuf voor het fietswiel voldoet niet).
1.3
In verband met de sociale veiligheid is de ingang van de fietsenstalling duidelijk zichtbaar vanaf het gebouw indien deze zich niet in het gebouw bevindt.
2.1
Er is voldaan aan de eisen van het eerste punt.
2.2
Minimaal twee van onderstaande aanvullende faciliteiten moeten beschikbaar zijn voor de gebouwgebruikers:
- Douches (10% van het aantal stallingplaatsen met een minimum van twee).
- Kleedkamers met kluisjes, waarbij:
- kleedkamers 10% uitmaken van het aantal stallingplaatsen met een minimum van twee;
- kluisjes 20% uitmaken van het aantal stallingplaatsen met een minimum van twee;.
- Een plek voor het drogen van natte kleding.
3.1
In samenwerking met de lokale overheid is in de ontwerpfase gekeken naar de optimale situatie ten aanzien van de openbaarvervoersbereikbaarheid.
3.2
Het optimale plan voor de openbaarvervoersbereikbaarheid wordt doorgevoerd en heeft een aanzienlijke impact op het aanbod van openbaar vervoer.
4.1
Er zijn laadpalen voor elektrisch vervoer, bruikbaar voor alle gangbare aansluitingen voor minimaal 3% van het totaal aan parkeercapaciteit, waarbij de verhouding oplaadpalen voor bezoekers en oplaadpalen voor personeel 1 op 4 bedraagt. Het minimum aantal laadpalen is één laadpaal voor bezoekers en één laadpaal voor personeel.
4.2
De elektriciteit voor de oplaadpunten voor elektrisch vervoer komt van 100% groene energie: elektrische stroom uit aantoonbaar duurzame bronnen (zie onder Definities).
5.1
Bij de ontwikkeling wordt carpoolen gestimuleerd en gefaciliteerd door een carpoolinformatiepunt (dit mag een website zijn) met informatie over carpoolen en de mogelijkheid om werknemers met carpoolmogelijkheden bij elkaar te brengen.
5.2
Voor carpoolers zijn prioriteitsparkeerplaatsen aangewezen op locaties nabij de (hoofd)toegang van het gebouw.
5.3
Het aantal carpoolplaatsen bedraagt minimaal 5% van de totale hoeveelheid parkeerplaatsen.
5.4
De medewerkers worden op de hoogte gebracht van de mogelijkheid tot commerciële autodeling en gefaciliteerd ten aanzien van reserveren en gebruik.
5.5
Bij de ontwikkeling worden in samenwerking met een organisatie voor autodeling (bijv. Autodate/Greenwheels) faciliteiten aangebracht om deze voorziening voor werknemers beschikbaar te maken. Te denken valt aan:
- Gereserveerde parkeerplaatsen ten behoeve van één of meerdere auto’s.
- Automatisch sleuteluitgiftesysteem.